18 Kasım 2012 Pazar

Ankara Ankara. Ne yapilabilir ?

Aslın da dün parklar ve bahçelerle ilgili süper bir yazı yazacaktım ama hafta sonu ailecek Ankara ya gittik . Hal öyle olunca bana da Ankara yazısı yazmak düştü.
Şunu söylemem gerek İstanbul da yaşayan bendeniz her ne nedenle olursa olsun her Ankara ya gidişim de hep bir aman Allahım ne kadar sıkıcı derdim taa ki bu sefere kadar .
Ankara beni çok mutlu etti hatta biraz şaşırttı.
Gelelim neler yaptık bir İstanbullu olarak Ankara'da .
Her yer yem yeşil ,her yer sap sarı . Ankaraya sonbahar çok yakışmış.
Öncelikle Anıtkabir'e gittik. 3 yaşında ki oğluma oranın ne olduğunu çok da iyi anlatamamış olsam da ana fikri anladı ve çıkarken biz buraya Atatürk ü anmaya geldik dedi. Bu da bize yeter.
Askerlerin yürüyüş töreni çok güzeldi ve tabi
ki erkek çocuklar için çok daha eğlenceli.
Ankara çok yeşil parkı bahçesi bol, biz Seymenler Parkı'na  gittik, çok eğlendik . Kuğlu park Ocak ayına kadar bakım görüyor ama bitince süper olucak , projeyi gördüm çok güzel olucak . Ankara'da birde botonik park var ki o da çok güzel ve çok eğlenceli.
Akşam üstü Kennedy caddesinin üzerinde Homer  kitap evine uğradık ve çıldırdık dünya kadar çocuk kitabı ve hepsi İngilizce ve Türkçe. En büyük sıkıntım olan güzel çocuk kitabı bulamama sorununu Ankaralılar için çözülmüş.HOmer books için .bir de ne öğrendim bu homer kitap evi istanbulda da varmış hem de Galatasaray da ne kadar kolay olucak bundan sonra kitap bulmak.
En güzeli fiyatları ,genel de yurt dışından gelen kitaplar çok pahalı olur ama burda öyle değil. Üzerindeki yabancı fiyat sadece Liraya çevrilmiş şeklinde. Süppppppeeeerrrrr
HOmer kitap evin de haftalık çocuklar için kitap okuma saatleri yapmıyorlarmış farkli yaş grupları için.Ankara için süper bir etkinlik..
Bir sonra ki gün Çengel Hanna gittik ,orada Rahmi Koç Müzesi'nin küçük versiyonu var,arabalar,eski oyuncaklar,eski fotoğraf makinaları ,eski tren setleri ve eski bebekler .Bence hem kız hem de erkek çocuklar için süper bir etkinlik.Ayrıca çocuklar için hafta sonları ve hafta içleri değişik yaş gruplarına göre tren ve oyuncak atölyeleri yapılıyormuş ki İstanbul Rahmi Koç MÜzesi
atölyeleri çok güzeldir.Tabi ki ana sponsor Koçtaş ve Aygaz...

Etrafta biraz dolaştıktan sonra ve oğluma tahta bir kaval ve topaç aldıktan sonra biz
İstanbul yoluna çıktık ,yolda tabiki Berceste yada yolu biraz uzatarak Bolu Koru Otel bahçesi duraklaması şart.
Biz bu hafta sonu Ankara da çok iyi vakit geçirdik ,kendi kendimize bile yettik,gezdik dolaştık ve eğlendik ama dönüş yolunda başka neler yapılabilir diye de araştırdım.
BUyrun ANkara daha neler yapılır.
Ankara DEvelet opera ve balesi şu anda 3 çocuk oyunu sahneye koymuş durumda ,onlara gidebilirsiniz.Opera ve bale
Ankara tenis klübü 3yaş tan itibaren kış ve yaz okulu yapıyor hem tenis hem de jimnastik için ve tabi ki parklar ,bahçeler,ve müzeler.Her ne kadar İstanbul kadar zengin olmasa da ANkara da bu konuda hiç fena değil.
Şu anda dinazorlar sergisi ve Van gogh Live sergileri var.Bir de Ankara da çok özel ve çok güzel bir müze açılmış adı  free kidzz. İnanılmaz bir yer kocaman bir alan düşünün ve içinde onlarca aktivite var,öyle alışveriş merkezi ativiteleri değil.Bir girin bakın web sayfasına derim ben.

Aman Allahım öyle bir web sitesi buldum ki inanamıyacaksınız.işte karşınızda Düşe kalka
Bu site öyle güzel ki bence Ankaralı arkadaşlar her hafta sonu bakmalı,Ankara'da ki tüm çocuk etkinlikleri atölye çalişmaları orada . Bir bakın derim ben.
Bizim Ankara bu kadar,sizler de başka aktiviteler biliyorsanız Ankara da yapılan lütfen paylaşın.
Ankaralı tüm arkadaşlarıma burdan sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder